نوع همکاری : مجری
کارفرما : سازمان فنی حرفه ایی
سال طرح : 1398
مشاهده سایر طرح های سعید احمدی
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین میزان استفاده از فن‌آوری اطلاعات در کلاس درس توسط دبیران و یادگیری مشارکتی به صورت پیمایشی (زمینه‌یابی) انجام شد. جامعه آماری دانش‌آموزان و دبیران دبیرستان‌های شهرستان پاوه بودند. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش 305 دانش‌آموز و 64 دبیر بودند، که به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه، اطلاعات و مدارک علمی و مشاهده بود. داده‌های به دست آمده از طریق نرم‌افزار spss19 و در دو بخش توصیفی و استنباطی تحلیل و بررسی شدند. نتایج یافته‌ها نشان داد میزان استفاده دبیران از فن‌آوری اطلاعات در فرآیند یاددهی - یادگیری کمتر از حد مطلوب بود. در بررسی میانگین تحقق مؤلفه‌های یادگیری مشارکتی نیز مشخص شد مؤلفه تعامل پیشرفته بیشترین میانگین و مؤلفه پاسخگویی فردی و گروهی نیز از کمترین میانگین برخوردار بود. علاوه بر نتایج فوق در بررسی سئوالات پژوهش مشخص شد بین میزان استفاده‌ دبیران از فناوری در کلاس درس و یادگیری مشارکتی در دانش‌آموزان رابطه معناداری وجود دارد. کلیدواژه: فن‌آوری اطلاعات، یادگیری مشارکتی، مؤلفه‌های یادگیری مشارکتی